עיצוב בתים קטנים

האיכויות של תכנון אדריכלי נכון ועיצוב פנים מתאימות את עצמן וניכרות דווקא כאשר יש אתגרים מעניינים. עיצוב בתים קטנים הוא אחד הענפים של עיצוב שבו אפשר להגיע להישגים דווקא בגלל המגבלות לכאורה, במיוחד שמדובר על עיצוב דירות יוקרה קטנות. זאת כאשר יש איש מקצוע שמבין בכל היתרונות והדרכים ליישם אותם. זוהר לבנון תכנון אדריכלי מתמחה גם באתגרים כאלה שבסופם בעלי הבית יוצאים עם יצירה מעוצבת של ממש, הבית קטן הממדים שלהם שבו הצליחו לשלב בין הצרכים שלהם לבין נתוני הבית דווקא כדי למצוא את העיצוב הנכון והמחמיא לו ביותר.

עיצוב בתים קטנים מה נכון בגישה לעיצוב של בית קטן?

  • לא להיבהל מהגודל שלו ולחשוב שהוא מכשלה שאי אפשר לצלוח.
  • לא לנסות להעמיס עליו הכול משום שאחרת זה ייראה כמו מחסן ולא כמו בית.
  • להעדיף איכות על פני כמות, כך שתמשוך את העין וגם תהיה מספיק מעוצבת כדי להעריך אותה.
  • להתמקד בעיקר בזמן אפיון הבית, ולדרג את רשימת סדר העדיפויות ממה שחיוני לכם ועד מה שפחות חיוני.
  • להשתמש בכמה שיותר פתרונות חכמים ומתוחכמים על פני פתרונות מסורתיים שתופסים מקום. זה תלוי גם בתקציב אבל כרוך בהפיכת הבית לחכם ולירוק יותר.
  • ניצול מיטבי של חלל המגורים מחייב גם הסתגלות שלכם וחשיבה מחדש על מה שבאמת לא תוכלו לוותר עליו, לעומת חשיבה חדשה שכדאי לנסות בנוגע לתכנון ולעיצוב הבית.
  • התייעלות מרבית בסגנון החיים שלכם כדי להשאיר בבית באמת רק מה שנחוץ לכם ואתם אוהבים מאוד, מבלי להעמיס על עצמכם את מה שכבר לא משתמשים בו. כלומר, עיצוב נבון מוביל לעיצוב נכון.

למה עיצוב פנים בתים קטנים מיוחד כל כך?

עיצוב בתים קטנים מתחשב בעיקר בנתונים ובגודל החלל והיחס שבינו לבין מרחב המחיה של הדיירים. בין הבחירה של אלמנטים עיצוביים שלא רוצים לוותר עליהם לבין הדרישות של הדיירים של הפונקציות הבסיסיות ביותר והטעם שלהם, יש טווח גדול של אפשרויות. לא חייבים להתפשר כמובן על כל עיצוב אבל צריך לדעת להתאים את האלמנטים העיצוביים למיקום שלהם ולחלל שסביבם, זאת כדי לא ליצור גודש ולהעמיס על הדיירים בית שאינו מתאים למגורים רק משום שמנסים להשיג בו הכול.

מלאכת עיצוב בתים קטנים הינה משמעותית ביותר. בין אם חלל זה מיועד להשכרה או למגורים, יש להקפיד על כל היבט לאורך תהליך העבודה. עומדים בפני מסלול זה? בעזרת תכנון נכון של מעצבי פנים מקצועיים ומנוסים ממשרד זוהר לבנון – אדריכלות ועיצוב, תוכלו להפוך את הבית שלכם – גם אם הוא קטן וקומפקטי – לבית אטרקטיבי ונעים.

עיצוב בתים קטנים כללים חשובים

  • הדבר הראשון שנהוג לעשות, הוא לחבר בין החללים הציבוריים, כמו המטבח והסלון. המהלך הזה יעצים את כמות התאורה בבית והסרת המחיצות הפנימיות תגדיל את המרחב. את השירותים, הכיור, האמבטיה, המקלחון וחדר הכביסה, כדאי לאחד, כדי לפנות מקום נוסף למרחבים אחרים בבית.
  • את הכניסה לבית נעצב בצורה מזמינה – מוארת ומרווחת. אפשר לעשות זאת ע"י שימוש בגופי התאורה הנכונים, שיכניסו מספיק אור לחלל הקטן בדרך כלל.
  • בחירת אמצעי האחסון בעת עיצוב בתים קטנים,היא קריטית ויכולה לעשות את כל ההבדל. כדי לחסוך במקום, נוכל להשתמש במגוון פתרונות אחסון יצירתיים, בעיקר כאלה המשלבים פונקציות שונות ברהיט אחד כמו כסאות נשלפים מיחידה קבועה, שולחנות מתקפלים, מיטות עם ארגז אחסון ועוד.
  • בחירה של צבעים נכונים תוכל גם היא ליצור תחושה של מרחב גדול. שילוב של צבעים בהירים יכול לעבוד מצוין, אך גם צבעים נועזים יסייעו במשימה אם נתייחס בצורה נכונה למיקום ולמינון שלהם. כדי ליצור מראה שלם ועשיר, נתייחס גם לבדים ולמרקמים המשולבים בחלל ונשתמש בהם כדי לתת כתמי צבע בולטים.
  • תאורה נכונה תשמש אותנו ליצירת נישות ייחודיות בבית הקטן, מבלי לסגור את החלל או להכביד עליו. מיקום נכון של מנורות תקרה, או מנורות קיר ישנה גם הוא את תחושת החלל.
  • במרחבים של סלון ומטבח, נוכל לשלב אלמנטים מודולאריים למען ניצול יעיל של החלל. למשל נוכל למקם טלוויזיה מסתובבת על קיר נמוך, שתשרת מספר חדרים בבית ותאפשר לדיירים לצפות בה ממקומות שונים.

אין סוף לאפשרויות ליצירת תחושת מרחב בעיצוב בתים קטנים בצורה נכונה

ותמיד עדיף להיעזר באנשי מקצוע, ממשרד זוהר לבנון – אדריכלות ועיצוב. בידינו יש את הכלים ואת הניסיון כדי להפוך גם בית קטן למקום מלא אוירה, מרחב, תנועה ופונקציונליות נעימה.

עיצוב פנים בתים קטנים

מלאכת עיצוב פנים בתים קטנים הינה משמעותית ביותר, ויש לבצע אותה כראוי. החל מתכנון החלל באופן זורם ופתוח, בחירת רהיטים מדויקת ועד ניצול מיטבי של התאורה הטבעית – מדובר בתהליך עבודה מוקפד הדורש חשיבה מחוץ לקופסא. על מנת לנצל היטב את חלל המגורים הקטן שלכם, ולעצב אותו כראוי, יש לפנות אל זוהר לבנון – משרד אדריכלות ועיצוב. בזכות המומחיות של משרד זה, בקשותיכם יענו במלואן – תוך מתן שירות מרשים ויחס אישי ואדיב.  

עיצוב פנים בתים קטנים לתכנן בחוכמה את החלל

קהלים רבים ומגוונים גרים בבתים קטנים וחמימים. בין אם מדובר ברווקים, זוגות צעירים או שמא מדובר באוכלוסיות אחרות בחברה, יתרונותיו של בית קטן הינם רבים – בכך אין כל ספק. עם זאת, לעיתים קרובות מדי נדמה כי אין אנו יודעים לנצל כראוי את החלל בנכסים אלו. במילים אחרות, חלקנו מבצעים מעין ניסוי וטעייה, מתוך רצון טוב לשדרג ולעצב את ביתנו הקט – אך ללא הצלחה רבה.

עם זאת, ובמקום לבצע טעויות שיעלו לנו כספים רבים, הרבה מעבר לתקציב שלנו, רצוי לפנות אל מומחה בתחום עיצוב פנים בתים קטנים. תהליך עבודה זה מחזיק בחשיבות רבה. זאת משום שבסיומה ניתן יהיה ליהנות מהבית – מבלי לשים לב לגודלו הצנוע. אין ספק, עיצוב בית קטן הינו אתגר. עם זאת, ישנם היבטים רבים שיש לקחת בחשבון, היבטים בהם בקיא האדריכל או מעצב הפנים איתו תעבדו. יחדיו, ניתן יהיה לבצע תכנון מדויק, לצורך תוצאה פונקציונלית, ניצול מיטבי של המרחב, בחירה מדויקת של צבעים ועוד. הכול, על מנת ליצור תחושה קלילה ונעימה בנכס.

לעצב את חלל המגורים כראוי

פניה אל בעל מקצוע מנוסה, לצורך עיצוב בית קטן, יסייע לכם ויקדם אתכם רבות. הרי הוא רואה את מכלול הבעיות ואת ההיבטים שיש לתת עליהם את הדעת. בהתאם לכל זאת, הוא יכול להציע מענה מספק. כדי שתוכלו גם אתם ליהנות ממענה מספק בנושא זה, צרו קשר עם זוהר לבנון – משרד אדריכלות ועיצוב.

עיצוב פנים בית קטן

בשנים האחרונות עקב יותר המחייה, מבקשי הדיור וצפיפות האוכלוסייה בעירים, החלו קבלני הדירות לבנות בתים קטנים יותר מבעבר על מנת לאכלס כמות רבה יותר של משפחות ודיירים בכמות מצומצמת יותר של שטחים ומגרשים. סיבה נוספת לכך שבתי המגורים החדשים קטנים יותר ויותר מבעבר היא בשל הרצון של קבלני הדירות לבנות דירות בעלת כמות רבה יותר של חדרים, אף כי הדבר יפגע בגודל שטח הסלון והמטבח. בנייה זו של הקבלנים אומנם פוגעת במרחב הסלון והמטבח אך בשיטה זו ערך הדירות גבוהה יותר בשל הוספת החדר. בשל כך עיצוב בתים קטנים הפך לנפוץ יותר ויותר. אדריכל טוב ימצא את הדרך הנכונה ליעל ולעצב את הבתים הקטנים באופן אשר ייתן תחושת מרחב ולא יסגור את החלל. זוהר לבנון- משרד אדריכלות ועיצוב מתמחה בעיצוב בתים קטנים וישמח לעמוד לרשותכם ולייעץ בעבורכם. במיוחד בשבילכם רכזנו נקודות חשובות כאשר אנו נכנסים לפרויקט מסוג זה.

עיצוב פנים בית קטן נקודות חשובות

עיצוב בתים קטנים נכון הוא עיצוב אלגנטי ונקי- כאשר אנחנו נכנסים לפרויקט מסוג זה חשוב לשמור על קו נקי על מנת לא ליצור "עומס" בחלל, מה הכוונה? לקחת בחשבון שריבוי גדול של אלמנטים ואבזור רב מידי מקטין את החלל בשל "העומס" שהוא יותר.

אשליות אופטיות- כאשר אנו מעוניינים לתת תחושה של חלל גדול ורחב יותר נשתמש באשליות אופטיות אשר יעזור בהענקת תחושה זו. מה למשל? שימוש נכון בגופי תאורה, מראות, וסידור הריהוט בחלל.

שימוש נכון בצבעים- לצבעים יש כוח רב להעניק תחושות שונות בחללים שונים, אך לצבעים ישנם השפעה על מראה החלל מבחינת גודל ומרחב. כך לרוב שימוש בצבעים בהירים יתנו תחושה מוארת ורחבה יותר משימוש בצבעים כהים.  

ריהוט בגודל הנכון- פחות זה יותר, כאשר החלל קטן אך הריהוט גדול ומסיבי נוצרת תחושה של עומס ומחנק.

עיצוב בתים קטנים רק על ידי מומחה

ככלל כל פרויקט שאנו נכנס אילו יתבצע באופן הטוב ביותר כאשר הוא נעשה זאת על ידי איש מקצועי ומנוסה בתחום. זוהר לבנון- משרד אדריכלות ועיצוב, הינו משרד מנוסה בעל ניסיון וידע רב בביצוע פרויקטים מסוג זה. לפרטים ויצירת קשר התקשרו או מלאו את הטופס ליצירת הקשר באתרנו.

 
לייעוץ וליווי מקצועי
תאמו פגישה ללא התחייבות
בואו נדבר